.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توجه ویژه مسئولان برای جبران عقب ماندگی های ساری
وجود محصولات کشاورزی وارداتی در شمال کشور باید برای وزرای بازرگانی و جهاد کشاورزی شرم آور باشد/ نمایشگاه بین المللی در قائمشهر، تعریف بین المللی ندارد/ کمربندی شرقی ساری تاکنون به اندازه 7 کمربندی هزینه داشته است/ عقب ماندگی مازندران را باید در مرکز استان جستجو کرد ...
توجه ویژه مسئولان برای جبران عقب ماندگی های ساری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران قطب کشاورزی کشور است، ولی متاسفانه فقط پنج درصد کشاورزی مازندران مکانیزه است.

به گزارش شمال نیوز، سیدرمضان شجاعی کیاسری در دومین شورای اداری استان مازندران گفت: طرح هدفمند کردن یارانه ها با توجه به بحث های مفصل، بالاخره بر اساس دیدگاه دولت و خواسته رئیس جمهور محقق شد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار کارشناسان در سال 1404 سوخت فسیلی تمام خواهد شد و نفت به عنوان تنها مایع درآمدی دولت نخواهد بود.

شجاعی ادامه داد: در حال حاضر دولت هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می کند که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها قطعا تورم جهشی ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه ما بایدیک زمانی تن به این کار بدهیم، گفت: در این طرح حذف یارانه ها مطرح نیست بلکه هدفمند کردن یارانه ها است.

شجاعی اظهار داشت: در شرایطی که اختیار عمل داریم باید تصمیم بگیریم ، در حالی که 10 سال دیگر مجبوریم آن را اجرا کنیم.

وی گفت: دولت در نظر دارد که این طرح 3 ساله انجام شود ولی مجلس اجرای آن را در مدت 5 سال تصویب کرد و دولت باید سالی بیست هزار میلیارد تومان از یارانه ها حذف کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، شوک اقتصادی به بازار و جامعه وارد کرده و جهش تورمی داریم که دولت برای حل این مشکل ، کمک مکمل انجام خواهد داد.

وی گفت: یارانه ها،50درصد به مردم، 30 درصد به شرکت هایی که ممکن است بر اساس این قانون متضرر شوند و 20 درصد دیگر بابت خدمات عمرانی پرداخت می شود.

شجاعی افزود: هیچ اقتصاد دانی اصل وجود هدفمند کردن یارانه ها را انکار نمی کند و تنها اختلاف در شکل اجرای آن است.

وی به مشکلات بخش کشاورزی در مازندران اشاره کرد و گفت: زیرساخت های کشاورزی در مازندران مهیا نیست و تنها 5درصد آن مکانیزه است.

شجاعی بیان کرد: وقتی کشاورزی مکانیزه نباشد دچار مسائل فرهنگی و رخوت می شویم.

وی در خصوص واردات بی رویه برنج گفت: وزارت بازرگانی یک میلیون و دویست هزارتن برنج وارد کرده است، در حالی که بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی ما فقط 30هزار تن برنج نیاز داریم.

شجاعی اضافه کرد: تعرفه واردات برنج پایین است و تعرفه ها باید بالا برود.

وی با اشاره به اینکه مسئول تنظیم بازار وزارت بازرگانی است، خاطرنشان کرد: وزراتخانه های بازرگانی و جهاد کشاورزی در دو دولت متفاوت نیست و رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت باید این مشکل کشاورزان شمال کشور را حل کند.

شجاعی تصریح کرد: وجود محصولات کشاورزی وارداتی در شمال کشور باید برای وزرای بازرگانی و جهاد کشاورزی شرم آور باشد.

وی در خصوص احداث نمایشگاه بین المللی در ساری گفت: در تمام استان ها نمایشگاه بین المللی در مرکز استان قرار دارد.

شجاعی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی در قائمشهر، تعریف بین المللی ندارد، اضافه کرد: در نمایشگاه حاضر چند نمایشگاه بین المللی برگزار شده است.

وی گفت: با توجه به حمایت های وزارت بازرگانی ،متاسفانه در شهرستان ساری هنوز یک سرمایه گذار برای احداث نمایشگاه بین المللی پیدا نشده است.

شجاعی یادآور شد: اشکالات و عقب ماندگی مازندران را باید در مرکز استان جستجو کرد و مقایسه باید بر اساس مراکز سایر استان ها انجام شود نه شهرهای همجوار.

وی اظهار کرد: کمربندی شرقی ساری تاکنون به اندازه 7 کمربندی هزینه داشته است و پس از 17 سال ، مشکل فنی دارد .

شجاعی از مسئولان استانی خواست توجه ویژه ای به جبران عقب ماندگی های ساری کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 بهمن 1388
* جناب آقای شجاعی
- یکی از علت عقب ماندگی مازندران بخشی فکر کردن مردم و مسئولان است !
- ماشین شهرستان ها را پنچر کنیم یا ماشین خودمان را راه بیندازیم بهتر است ( قائم شهر هم مال این کشور و همجوار ساری است قطعا رشد آن مختص یک شهر نیست بلکه برای استان است ) - بهتر است بجای حذف حمایت کنیم!! و این تعصب را در مقایسه مرکز با شهرستان نبینیم با سایر استانها مقایسه نمائید که می دانید در گذشته خیلی پائین تر از ما بودند.
- اگر نمایشگاه تعریف بین المللی ندارد آیا حمایت شد ؟ بودجه تعریف شده مذکور برایش گرفتیم که انتظار تعریف شده داریم ! خراسان رضوی با
چندین نمایشگاه بین المللی مدل خوبی برای تحقیق در این بخش است !
* در بخش کشاورزی " جانا از زبان ما می گویی!!! توپ را به زمین کی می اندازیم این درد است همه می دانند بفرمائید کی باید عدم اجرای مصوبه مجلس را پیگیری کند و شان قانون گذاری را حفظ نماید !!!
* تا فرصت است شمعی بیفروز که همیشه اینطوری نماند و نمی ماند!!!!

-
نا شناس 1 بهمن 1388
آقای محترم که از آقای دکتر انتقاد می کنید منظور آقای دکتر نمایشکاه بین المللی است. آیا میدانید ابتدایی ترین آیتم آن داشتن فرودگاه بین المللی است؟ چه خوبست قائم شهر هم فرودگاه داشته باشد و همه چیز ... ولی بحث اینجاست که باید بپذیریم ساری مرکز این استان است و باید تمام شهرای مازندران پیشرفت نماید جناب آقای دکتر شجاعی اولا به کل استان فکر می کند و در آبادانی ساری که حوزه انتخابیه ایشان است نیز کوشا می باشد
فرزند اين سرزمين 1 بهمن 1388
جناب شجاعي
فرموده ايد كه تاكنون براي نمايشگاه بين المللي ساري سرمايه گذار پيدا نشده است . ايا شهرستاني كه حتي در قامت ساير شهرهاي استان (ساير مراكز استان بماند ) نمايشگاه بين المللي مي خواهد چكار . بر فرض هم داشت از كدام كمربندي و جاده درست مي خواهد بازديد كنندگان را به انجا ببريد . اين شهرستان داراي برنامه شهري كه هيچ ،برنامه اي در حد روستا هم ندارد.
فرزند اين سرزمين
نا شناس 1 بهمن 1388
*اگر فرودگاه ایتم است چرا نمی زنیم ؟ مگر باعث عقب ماندگی مرکز استان می شود یا رونق آن !
دفاع از حوزه انتخابیه اش وظیفه بدیهی هر نماینده است اینکه کوشا هستند یا نه ؟ قضاوت شخصی باید با دلایل و مستندات باشد جهت استحضار حضرتعالی عرض کنم برای نمونه رتبه رشد بودجه استان در سال گذشته (87) در مقایسه با کشور
- رتبه 29 کشور با رشد 35% و قم رتبه اول با رشد 138 %
- رتبه 27 کشور با رشد 5/12% و رتبه اول گلستان با رشد 114% " در بخش گردشگری و.."
- و سایر موارد جهت اصلا بیشتر به مهنامه برنامه شماره 306 سال هفتم ارجاع می گردد
*چرا فکر می کنید منظور دکتر را از خودشان بهتر بیان می کنید ؟
* وقت آن نرسیده که کور کورانه تائید یا رد نکنیم و قضاوتمان بر اساس شاخص - دلیل و امر منطقی باشد؟
به نظر حقیر " خلایق هر چه لایق " قطعا مرکز استان بودن دقت نظر مرکز نشینان را در آبادانی می طلبد نه تخریب و...!!!
نا شناس 1 بهمن 1388
سلام.در مورد مشکلات شهر وتاکسی رانی ایستگاه راهبند گزارش تهیه کنید.اثر مسافران اتوبوس رانی خط راهبند با مشکل جدی مواجه هستند و گاها پیش می اید یک اتوبوس نیم ساعت در ایستگاه توقف دارد. ورانندگان بیش از اندازه ظرفیت مسافر سوار می کنند. هیچ نظارتی وجود ندارد.تاکسی رانی انگار خواب هست.
نا شناس 1 بهمن 1388
باز هم نبود یک کلان شهر در مازندران و سنگ اندازی مرکز استان جلوی شهرستانهای تقریبا همسطح
نکنید این کارها رو - حتی اگر نمایشگاه ساری بین الملی شود خوردن ندارد لاقل نفرین 300 هزار نفر قائمشهری پشتتان است
دهخدا 1 بهمن 1388
بازم بحث نمایشگاه شد ...آقا یعنی چی نمایشکاه جه ربط به فرودگاه بین المللی ساری با مرکز استان با سایت اداری با حاده ترانزیت اصلی با بندر بزرگ استان با نیروگاه با ایستگاه ریلی اصلی با اداره حات اصلی استان با استانداری با حمغیت و اینچیزا چه ربط داره..نمایشگاه باید تو قاضلاب دونی باشه..حالا تو ساری پیدا نشد ببرن یه حا دیگه..مثل همیشه ...
نا شناس 1 بهمن 1388
شما که دم از رشد فرهنگی و سرمایهگذاری در زمان انتخابات میزدی و رای گرفتی چه شده است یعنی شما که با سران و سرمایه داران بزرگ اشنا هستید یک سرمایه دار پیدا نکردید که ان رابیارید پس شما چکار ه اید با این اوضاع شما بدرد هیچ کاری نمیخورید و فقط حرف میزند طرز فکرشماها استان را عقب نگهداشته است یعنی حرف شما خریدار ندارد پس خواهشا استعفا دهید و برویذ دنبال کارتان
نا شناس 1 بهمن 1388
انشالله هم او وهم یوسف نژاد درانتخابات آینده نتیجه عملکرد خودراخواهند دید .
نا شناس 3 بهمن 1388
جناب آقای شجاعی برای رای گرفتن به همه جا استان سر میزنید ومشکلات آنها را دیدید وقول مساعد برای پیگیری دادید.آیا تا الان برای برسی مشکلات منطقه پشتکوه چهاد دانگه مراجعه کردید.برق شان مشکل داره راه مشکل مردم به طرز فجیعی دارند زندگی می کنند.لابد برای انتخابات بعدی هم رای می خواهید.یکی به خودتان بیاید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.